lørdag den 27. august 2011

Måske får vi brug for en Plan B ...

Jeg troede ikke orkaner kunne ramme New York - og jeg troede slet ikke, de kunne lukke en hel by ned og slukke for toge, busser og de mangfoldige gule taxier. Vi har ved selvsyn de seneste dage set, hvordan TV kan være medvirkende til at piske en stemning op. Evakueringer, oversvømmelser, konstante opdateringer om orkan, overlevelsespakker, gamle billeder fra Katarinas hærgen, tornado-varsler mm. Begejstrede meterologer på strande i blæsevejr, billeder af tomme og regnvåde gader med træ-barrikader for vinduerne. Er Irene en 3´er og er hun på vej til at være den vildeste på østkysten - ever? (Bare mens jeg har skrevet det her, er Irene pludselig blevet en kategori 1).
På Cuba, dengang Dennis hærgede øen, var det nemt at følge: Strømmen gik, og så vidste man ligesom at man var midt i det (og gemte sig i et skab), mens Jacob søgte mod altanen for at ryge. Strømmen kom igen og man vidste at det var sikkert at bevæge sig ud igen.
Vi (mest mig) kan ikke gennemskue, hvordan vi skal få afleveret bilen i morgen og komme ind til New York. (Hotellet har på deres hjemmeside meddelt, at de ikke har ændringer i bemanding eller service, dog vil de ikke pålægge et gebyr, hvis man afbestiller i løbet af weekenden ).
Jeg ved man ikke skal spøge med vejret. Jeg kan jo også bare slukke for Weather Channel, men det fænger. Det er en syg cliffhanger, man skal falde i søvn på: Hvor er Irene i morgen og hvornår ved vi, hvad vi kan gøre?
Vi kommer nok til at få vejene mod Newark for os selv, men at strande ved et biludlejningsfirmas kontor med 2 børn og utrolige mængder baggage, står ikke øverst på min ønskeseddel. Vejrudsigten for torsdag ser ok ud, så forhåbenlig får det ikke betydning for flyveturen hjem. Skal man se en positiv ting er det nok at butikkerne er lukkede, så vi kan ikke komme til at bruge penge ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar