mandag den 20. juni 2011

Fandens til fauna

Mens jeg med let åben mund, (dog uden at være tilbage 1979!), lader Char holde styr på hendes elskede tasker, har jeg tjekket lidt op på det vidunderlige dyreliv i USA ...
Jeg vidste det jo godt: Klapperslanger er et sygeligt dyr, der aldrig burde være plantet på denne planet. Ikke bare fordi deres bid er fandens giftigt: Havde faktisk troet at de i det mindste giver lyd, som i en lidt for langtrukken gemmeleg, hvis de er i nærheden, men det viser sig at den sygelige satan bliver lydløs, hvis det har regnet ... Væden gør simpelthen dens hale-rangle til noget der kunne være lavet a papmaché - og medfører umiddelbart at jeg ikke stiger ud af bilen, hvis der er så meget som en enkelt sky på himlen ...
Så har vi jo også den herlige Brown Recluse Spider, også kaldet Violin-edderkoppen. Bliv bidt og din hud og muskler rådner op i løbet af få dage. Hvordan kan noget på knap 2 centimeter have så fatale følger? Den gemmer sig hovedsageligt mørke steder: I tøj, sko, gamle lader, under toiletter - og medfører umiddelbart at jeg nægter at tage tøj eller sko på, ikke vil gå på toilet (og slet ikke i en lade) ...
Så er der bjørnene, selvfølgelig, de brune og grizzlyen ... Det eneste råd man får er at stå helt stille, hvis man møder en af disse oversized psykopater ... Hmmm ... Det strider mod alt, hvad mine instinkter fortæller mig: Løb som bare fanden og håb på at den gamle fiberskade i baglåret ikke bryder op! Svaret på bjørne-problemet er umiddelbart at anskaffe sig et voldsomt våben - og medfører umiddelbart at jeg bør overveje at anskaffe mig et sådant våben ...
Flere/mange sygelige dyr, men min umidelbare konklusion må være at jeg under hele turen: Sidder musestille og helt nøgen inde i bilen (ikke parkeret i en lade, vel at mærke!) i 8 uger - uden at hilse på et lokum - med en ladt shotgun, hvis der er den mindste mulighed for regn ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar