onsdag den 3. august 2011

Catching up ...

Coyote /// Irvine, California
Ikke lige det jeg regner med at se, da jeg står på terrassen i en fredelig forstad til Los Angeles med min columbianske morgenkaffe i hånden: En coyote ... Den skal ikke være her. Den skal være på prærierne, eller i ørkenen, hvor vi netop er kommet fra, hyle mod månen sammen med resten af flokken og slikke sine forpoter rene for trevlerne af nogle nyligt fortærede tyskere!

Svendsgaard´s Lodge /// Solvang, California

Er tjekket ind på Svendsgaard´s Lodge i Solvang. Slet ikke så kitchet en by, som jeg havde forventet. (Måske bare lidt for overdrevent idyllisk ...)
For første gang er det direkte koldt, da mørket sænker sig. (Godt at man på de fleste beværtninger kan få sig en Ålborg Akvavit, hvis det skulle gå helt galt med temperaturen).
Aftenens uovertrufne højdepunkt er så absolut at sidde på en dansk restaurant, næsten skjult af et uovervindeligt fad med snitter, mens jeg overværer to asiater forsøge at fortære en gedigen omgang medisterpølse med rødkål. Jeg gætter på at jeg ville have det samme ansigtsudtryk som dem, hvis jeg netop nu blev tvunget til at synke en sjovt formet hundelort.


Søelefant /// Pacific Coast Highway, California
Søelefant med unge /// Pacific Coast Highway, California

Hvad kan man sige? Sært dyr - afslappet livsstil ... Ligger fuldstændig udstrakte på strandene og samler energi til at vifte lidt med lufferne, så deres enorme kroppe bliver dækket af det fygende sand.

Pebble Beach - Hul 17 /// Monterey, California
Det viser sig at vi i Monterey kun bor 5 kilometer fra 3 mere end legendarisk golfbaner: Poppy Hills, Spyglass Hill og selveste Pebble Beach ... Bliver sgu nok nødt til at investere i Tiger Woods 2012, når jeg kommer hjem ... Måske jeg skulle have medbragt mit damesæt fra Fakta og have ladet familien sidde og vente i 6 timer i bilen.

1 kommentar: