tirsdag den 23. august 2011

Detroit

Ingen jordskælv, ingen orkaner (som på østkysten og i Florida) i Detroit, Michigan.
Et gigantisk hotelværelse i et mikroskopisk græsk kvarter i den centrale del byen.
Glasglinsende skyskrabere ikke langt herfra. Mellem alt det nye, fine og dyre ligger gamle ølstuer og grafitti-overmalede forladte bygninger. Dybe bas-dunk fra de forbipasserende biler. Alt drejer sig tilsyneladende om musik, Piston og gedigne hængerøve. Kan ikke ryge uden at skulle dele ud af smøgerne. En "veteran", der ville spidde mig med et lille amerikanske lagkage-flag fik den sidste, så jeg slap med lidt venskabelig kno-mod-kno, en Detroit-hilsen - og han virkede glad.
At sprede lidt glæde er helt okay med mig.

2 kommentarer:

  1. Det lyder efterhånden ret overvældende. Er mobiltelefonen gået i udu og bliver I et par dage på Ålykkevej, når I kommer hjem ?

    SvarSlet
  2. telefonen ligger i bilen og tror gerne vi vil blive :)jeg har dog lidt seriøse bøger (tror jeg) jeg skal have have læst inden tirsdag. Børnene vil så gerne have fondue...
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet