mandag den 1. august 2011

Hollywood

Selv Spiderman venter på "grøn-mand-gå" ... Hvorfor flyver han ikke? /// Los Angeles, California
Tæller det her som en semi-kendt unavngivet Storm Trooper? Eller er det bare en person i udklædningstøj som går rundt og sveder? /// Los Angeles, California

Har siddet med mange overvejelser omkring fotos: Skal jeg poste nogen virkelige crappy procesorienterede fortovsbilleder og skrive at det var diverse kendte, der gik forbi eller skal jeg indrømme, at jeg kun mødte én, der kendte en kendt. (Købte et armbånd ved Venice Beach af Malena Belafontes ven fra N.Y. - og jeg har ikke engang set Vild med dans!). Det er ikke fordi Hollywood Boulevard ikke vrimler med folk, der tjener penge på at være mere eller mindre vellykket klædt ud som kendte figurer fra film. Jeg så en temmelig tyk Darth Vader sammen med en kuglerund Smølfine. Vi gik på Walk of Fame. Så håndaftryk i cement ved Grauman´s Chjnese Theatre. Jeg så Kodak Theatre og glæder mig allerede til, jeg skal sidde med min lille Oscar køleskabsmagnet i hånden og se uddelingen.
 Denne stjerne er fotograferet til ære for Joan Henriksen /// Los Angeles, California

Vi spiste frokost på en restaurant, der hed The Specled Pig. Jeg fik fantastisk Mahi Mahi-tartar med chipotle-mayonnaise. Og lige der blev jeg smagmæssigt mindet om, at jeg har mistet min elskede Baconaise (glemt i et køleskab i Florida!). Med baconaise får man smagen af bacon, men ikke stegeosen!!! Vores restaurant  var åbenbart lidt betydningsfuld (ikke lige The Ivy, men alligevel). For pludselig kommer en hel gruppe turister med høretelefoner ind i hælene på en småsnakkende guide. De går tværs igennem restauranten og ud af bagindgangen ... Fandt aldrig ud af, hvad stedet er kendt for? Måske for at være en fantastisk genvej?
Vi tog en tur op omkring et af Charles Manson-mordstederne - og her skånes alle for billeder af en hæk ... Den var ellers ved siden af en flot mur ... Ved Venice Beach fik jeg mig en tiltrængt klipning. 2 arbejdsløse frisøser havde slået et telt af en slags op og klippede folk for det de nu ville give. De havde før klippet hjemløse, så måske var jeg en opgradering. Jeg fik i hvert fald lov at føle mine 15 minutters berømmelse, for mange stoppede op og tog billeder af mig, mens jeg blev klippet ... (Tror ikke strand-frisører er så hyppige på de kanter ... Eller også trængte jeg virkelig bare til at blive klippet). Så nyklippet og med nye sko (UPS! Har købt 2 par siden jeg sidst gjorde status!). Maya købte Gaga-solbriller og begge børn investerede nogle af deres hårdt optjente lommepenge i plastic-indstøbte dyr. Calle fik en skorpion og Maya en lille skildpadde ... Vel nærmest et foster.    









Ingen kommentarer:

Send en kommentar