lørdag den 23. juli 2011

Blinkende Lygter ... (i bakspejlet)

Køre stadig ad highways, som er langt mere behagelige og uden nævneværdig trafik, sammenlignet med de store Interstates. Desuden giver det mulighed for hurtigt at stoppe op, når man bliver blændet af noget interessant ...

Bore-næb /// Texas
Biler /// Guthrie, Texas

Forladt Shell-tank /// Guthrie, Texas
Bates Motel /// Amarillo, Texas
Fandt i dag ud af, hvordan Cruise Control virker. Genial ting - man kan jo sidde og bide tånegle på begge fødder på én gang, hvis man har de lyster, uden at bekymre sig det mindste om, hvad der sker under instrument-brædtet. Den skulle jeg så nok have holdt mig til, altså Cruise-kontrollen, for lige efter at vi er kørt ind i Amarillo County, ser jeg filmiske, blinkende lygter i bakspejlet. En helvedes masse på samme bil (for at være mere præcis) ... Fuck! Har ikke set en eneste politibil de sidste 400 kilometer ... Hvor fanden kommer den nu fra? Er det mig, der skal holde ind til siden? Er det mig???!!! Jeps, den er god nok: Busted af sheriffen fra Amarillo County, Texas. Tænker lidt i Grand Theft Auto-baner, da sheriffen spankulerer op mod det vindue, jeg netop har rullet ned ... Ved at Impalaen skyder en god fart ...

Busted af sheriffen /// Amarillo County, Texas
Han får kørekort, pas og papirerne på udlejnings-bilen. En ældre herre - måske hans sidste år som sheriff. Han siger, at han på radaren har noteret mig til at køre 81 mph (130 km/t), altså 11 mph over det tilladte ... Ånder meget lettet op. Godt han ikke tjekkede sin radar et kvarter tidligere! Han laver klassikeren og tager mine dokumenter med hen til sin stadig blinkende bil, hvor han sikkert klør sig i øret og overvejer livet som pensionist. Imens fortæller Char, at hun i det skjulte har nappet et proces-orienteret foto af den gamle sheriff. Respekt!
"I´ll let you go with a verbal warning ... Do you know what that means?" slutter han af, da han kommer tilbage med dokumenterne og nyrensede ører.
Jep, jeg ved, hvad det betyder. Fandens til radarer ...

Besøger Cadillac Ranch i udkante af Amarillo inden vi finder et motel, der ligger tæt ved steak-huset Country Barn ...

Cadillac Ranch /// Amarillo, Texas
Cadillac Ranch /// Amarillo, Texas
"Papsø" spraymalet på Cadillac /// Amarillo, Texas
I morgen kører vi imod et Visitor Center i New Mexico, hvor det siges at man bliver modtaget af rumvæsener ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar