fredag den 29. juli 2011

Experiencing Las Vegas og Death Valley, hvor m&m´s smelter på vej fra hånden til munden

Jeg tilbragte så ikke helt så mange timer i Adventorium som Jacob gjorde ... Jeg var på min egen lille ekskursion til MGM Grand´s CSI Experience.
Fik fornøjelsen af at køre med en taxichauffør på hans 13. arbejdsdag. Når man mødes med spørgsmålet "Are you from here?" bliver man allerede mistænksom, dels fordi han kan køre en voldsom omvej, snyde en for penge og myrde en i ørkenen - som jo var min første tanke (har virkelig læst for mange True Crime-bøger). Men han vidste så ikke rigtig, hvor jeg skulle hen, fordi destinationen ikke lige lå på The Strip. (En imponenerende udflugt i akitektonisk kopiering).
Jeg viste ham vej efter bedste evne - (jeg havde jo googlet hvor jeg skulle hen, men stadigvæk utroligt imponerende af mig efter 18 timer i byen) - og fandt en indgang til det  kæmpe-monster hotel, som viste sig at være en del større end den færge, vi var indlogeret på.
CSI Experience var pengene værd: Jeg har nu et diplom, som jo næsten kan give mig ansættelse hos Kriminalpolitiets Drabssektion - og da det jo var en interaktiv udstilling, fik jeg også ros af Gil Grissom, fordi jeg stolede på mine beviser. Snakkede med en sød, piercet dame fra North Carolina, hvis søn var i Afghanistan. Hun fortalte bla., at der nu var oversvømmelse i Chicago - den by er langt væk nu, men om 3 uger? Så er regnen vel stoppet?!
Vi havde så lovet børnene, at de måtte være længe oppe - og hvor fedt er det lige i en by, hvor det faktisk aldrig rigtigt bliver helt mørkt? Maya og Calle var meget vilde med hotellet, mest pga. forlystelsesparken, (hvis tag vi havde udsigt til fra vores hotelvindue). Maya udviklede en suspekt form for ludomani, der udmøntede sig i en sygelig trang til at vinde bamser på en slags heste/kamel/dræsine-væddeløb, hvor man kaster bolde op i små huller og så aktiverer en af ovenstående ting. Hun vandt 5 bamser og nogen gange vandt hun over 15-16 andre mennesker (mig incl.), fordi hun mente, hun gik "helt agurk" ... (Hun begyndte at spekulere i hvor store bamser, hun kunne vinde, hvis boden var proppet med folk). Jeg vandt 3 bamser til Calle, for han kunne ikke rigtig ramme så meget.
Las Vegas bød ikke på "renewals of wows": Jacobs humør var ikke lige til gen-giftning - (der var ellers rabat for folk, der var gift i forvejen!). Jeg må til dels give ham ret i at der var  en del mennesker i LV, hvilket forklarer, hvorfor han smilede saligt hele dagen i dag gennem Death Valley, hvor der ikke lige er sindssygt mange mennesker.
80% af alle i Vegas ville helt sikkert det samme som én selv - og de sidste 20% ville så bare passere tæt forbi med deres svedige korpusser ... Vi gamblede faktisk mest med vores Personal Space i Vegas ...
I Death Valley nåede vi så varmerekorden med 113 grader Fahrenheit (46 graders Celsius). Jeg forstod ikke helt, hvorfor der skulle være varme i mit sæde lige præcis i dag. Men måske var det en del af min oplevelse af ørkenen.
På et eller andet tidspunkt har jeg vist også proklameret, at jeg ville løbe en tur i Death Valley. Det trækker jeg lige tilbage - strækningen var simpelthen for kedelig! Turen fra Death Valley  til L.A. var lang og lige, vi så nærmest ingen hoteller (altså de kendte kæde-hoteller, vi har lært at holde af), men til gengæld (info til Inger!) så vi et skilt, hvor afstandene både stod i km og miles! (Første skilt vi har set af den type siden New  York) og det på den mest keeeeeeedelige strækning ... Ups, jeg mener udfordende - for det var cirka dér en del biler brænder sammen pga. varmen. Vi havde også slukket for air-conditionen i 45 minutters tid.
En hurtig opsummering af hvad vi har set idag: Sten, sten, bjerge, grusvej, sand, sand, sten, sten, bjerge og hov! ... Vi har så lånt et dejligt hus i Los Angeles, hvor vi efter 10 timer i bilen kunne lave vores egen mad og slappe af i 3-4 dage ...

2 kommentarer:

  1. Tak for info! :o) bekymrer mig lidt, at der ikke var så mange hoteller på den strækning hmm det må vi lige ha' i mente, når vi skal til at planlægge. /IT

    SvarSlet
  2. Der var nogle vireklig triste nogen.. jeg er sikker på der kunne kravle klapperslanger under døren.. man kan også overnatte i Death Valley :)

    SvarSlet