fredag den 1. juli 2011

Nu med sydafrikansk accent

Er ankommet som en lettere støvet udgave af Light Travellers, bagagen er aldrig kommet fra Dublin ... Den opmærksomme læser vil allerede her tænke: "Hør hov ... skulle de ikke til Paris?" Jo og over København. Men indenrigsflyet fra Billund til København var så forsinket, at jeg ikke nåede at se om de mange ligesindede overhovedet kom videre eller om de har slået telt op i Legoland og besluttet sig for at for at blive der. Vi   blev ombooket til at flyve over Dublin og videre med Delta Airlines, der godt nok glemte vores bagage og klapvogn, men tilgengæld har ansat en fantastisk sød negerkvinde i JFK til at varetage den kedsommelige funktion at skaffe bortkommet bagage tilbage igen. Hun forærede os en ny klapvogn, så Calle kan køre stadsmæssigt rundt i en afart af en Lacoste-klapvogn (lidt flere krokodiller). Vi fik også fire blå toilettasker med diverse fornødenheder. Maya forstod ikke helt, hvorfor hun skulle have en deodorant. Jeg forstår ikke hvorfor hun har støvet samtlige lufthavsgulve af med sit tøj. Sådan er der jo så meget vi ikke forstår, selvom vi er i familie. I Irland, hvor vi piskede rundt for at få nye boardingpass og checke ind, fik en hjælpsom ung mand spurgt om jeg var fra Sydafrika??? Så er det åbenbart sådan jeg snakker når jeg er i et ulideligt tidspres.
Den tid vi brugte på diverse køer var givet godt ud (ganske vist kunne jeg godt have brugt et par minutter i WH Smith til at forsyne mig med Wispa-bars og engelske sladderblade), men immigration blev overstået i Dublin, så vi slap for køen i JFK, hvor vi så i stedet ventede 2 timer på bagage og afklaring af bagageproblem.
Jeg håber den dukker op i morgen og vi har jo nu en gimrende anledning til at storshoppe ... I Toys R Us.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar