fredag den 15. juli 2011

Visitor Center, Florida

Forventningerne til velkomst scenariet i "visitors center" Florida blev indfriet da Fran Fines mor delte juice ud og så præcis ud som hun ville gør hvis hun var flyttet til Boca da hun truede med det ( har man set "Alletiders barnepige" ved man hvem jeg taler om) Og ellers var  hun bare en  aldersfornægtende dame med højt hår og stramt tøj.Florida er fyldt med mennesker der alle vil bruge penge på et elller andet om det er entreér til forlystelsesparker, og ja jeg har betalt min pris for at gå gennem gaderne i Hogsmeade, eller om det er i de store outlets - det var ikke til at opdrive en p-plads og folk købte glad kufferter om de kunne smide deres Osh´kosh,Seiko,Adidas,GAP,Ann Taylor,Nike,Reebok,LOFT,American Eagle Outfitters- tøj i. Vi medbragte en vred ung mand som sørgede for at alle (5) butiksbesøg varede et minimum af tid, (tak til Calle fordi jeg ,igen!!, sparede lidt for mange penge.)Tilbage til Andeby og Hogsmeade - sidstnævnte var for mig en oplevelse, jeg var nok den enste der lod tårerne viske af kinderne af de udendørs køsprinklere da Maya vendte om og nægtede at stå 2 timer i kø for at komme ind og prøve "Hogwarts" turen. Jeg fik aldrig set set klasselokalerne og trapperne i den store hall... Jeg fik ikke engang købt en souvinir-kop- og jeg vender aldrig tilbage...( Hvis nogen påtænker at tage dertil vil jeg derimod gerne have noget med, for nu har jeg bestemt mig for hvad det skal være). Vi skrinlagde midlertidigt planerne om "Seaworld" børnene gider ikke stå i kø, og vi venter til californien hvor vi tager det op igen. I Andeby, hvor vi bor har Jacob jamret lidt over hastighedsbegrænsningerne, men som morgenløber må jeg sige det er betryggende at man ikke har nærdødsoplevelser forårsaget af biler der skal ræse tæt på en når man løber i vejkanten. Her kan man løbe stille og roligt og (næsten) overhale evt. køretøjer (ihvertfald de parkerede).
For ligesom at få gang i kommentarene ( måske er der faktisk slet ingen der læser hvad vi skriver? Mormor denne her quiz er til dig! Jeg ved du er en trofast læser)
Alle folk i USA ( dvs en stor del af de mennesker vi har set - og dette her er indledningen til quizzen så vær opmærksom) har været i ført nye Nike/NewBalance/Adidas etc. sko,  vi har set horder af familer med skinnende hvide sko og nogen få og sjældne gange matchende. Så her kommer spørgsmålet. Hvoror har amerikanske familier nye sko på - på ferier?
1. Fordi  de er så billige at at man kan købe et nyt par hvergang man skal gå en tur?
2. Fordi hele familen får nye sko når de skal på ferie, for ligesom at skyde ferien i gang?
3. Fordi skoene kun bruges 1 gang om året og derfor aldrig bliver rigtig slidt?
4. Fordi jeg (læseren) har et mere logisk svar som jeg (læseren) skriver i kommentarboksen....
5. Fordi man går så meget på ferierne at man slider et par sko op hver sommer.?

2 kommentarer:

  1. Tak for fornøjsom OG oplysende info om det skønne "land" jeg snart skal gøre mit besøg. Jeg FORVENTER, at du sørger for, at de på samtlige vejskilte får omsat miles til km!!!! Det KAN da ikke være så svært vel? Og hvis din mormor følger med her, så HEJ til "mormor" og mange hilsner fra Inger.

    Det glæder mit lille hjerte, at jeg trods alt også kan glæde mig til at pakke en pixi-kuffert (1 par bukser, en t-shirt, underhyler og tandbørste) - resten skal købes over there :-) Fortsat god tur og fortsæt endelig skriblerierne...tak! :-) /Inger

    SvarSlet
  2. Selv Tak... Jeg fortsætter selvølgelig :)

    SvarSlet