mandag den 4. juli 2011

Stooooor bil, storshopping og stort hus

Maya /// New York City, New York
Lad stort være det umiddelbare nøgleord for alt, hvad vi har set i dag ... og med set mener jeg ikke ligefrem at vi har besøgt vilde attraktioner eller kastet os ud i et madorgie. Vi har småkøbt lidt mad, snacks og kuffert, samt en lille "suction cup" til Frau Himmler (vores meget kommanderende GPS). Jeg har siddet og holdt Frau Himmler og nænsomt forsøgt at vende den, så Jacob kunne se de flotte mønstre som køreture på en amerikansk highway viser på skærmen. Vi er nu de næste par dage hos Ceri og  Evan i Philadelphia, nærmere betegnet Conshohocken ... Så den har stået på 3. juli warm-up: Gigantisk fyrværkeri og en køletaske fyldt med øl. (Vi har nu selv købt en herlig køletaske der kan rumme 16 af slagsen - eller hvis man tilhører en mere familie og sundhedsorienteret race, kan man også have riskiks og økologiske agurker på køl ... )
I aften er der grillfest med burgere og baked beans. Imorgen er jeg blevet lovet at vi skal besøge USA´s næststørste mall! (Jacob har ikke udtrykt ønske om at komme med). Jeg læser Tina Feys autobiografi og har grinet temmelig højt og skræmt de små egern og harekillinger i baghaven. Maya tror fuldt og fast på at de kan gøres tamme, så hun kan få en med hjem ... Jeg griner videre og satser på at de gemmer sig i deres trær og huller inden hun får pakket dem ind i hjemmelavede plasticbadedragter og hiver dem med i soppebassinet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar